حکمت‌ها و آثار غیبت
پسران بد ...
24 / 4 / 1391برچسب:, :: 7:38 ::  نويسنده : ایمان شرافت
چرا امام  و حجت خدا در پس غیبت قرار گرفته و کدام علت سبب شده تا مردم از برکات ظهور حجت خدا محروم بشند؟
هر چند علل غیبت امام عصر (علیه‌السلام) به طوردقیق و کامل، برای ما معلوم نیست اما درباره این موضوع سخنان زیادی گفته شده و روایات فراوانی هم هست ولی قبل از پاسخ گفتن به سوال بالا لازمه به نکته‌ای اساسی اشاره کنم:
ماایمان داریم که خداوند عالم هیچ کار کوچک و بزرگ  رو جز بر اساس حکمت و مصلحت انجام نمی‌دهد خواه این مصلحت‌ها رو بشناسیم یا نه.
و همچنین همه رویدادهای كوچك و بزرگ جهان با تدبیر پروردگار و به اراده او انجام می‌شود که یکی از مهمترین آنها حادثه غیبت امام مهدی علیه‌السلام هست. بنابرین غیبت ایشان هم مطابق حکمت ومصلحته هر چند ما فلسفه آن را ندانیم.
امام صادق علیه‌السلام فرموند :
بی تردید برای صاحب الامر غیبتی است که هر باطلی در آن به شک می‌افتد.
راوی ازعلت غیبت سوال کرد.حضرت فرموند:
غیبت به سبب امری است که اجازه نداریم آن رابرای شما بیان کنیم…..غیبت سری از اسرار الهی است ولی چون می‌دانیم که خداوند بزرگ حکیم  است می‌پذیریم که همه کارهای او براساس حکمت است و اگر چه علت آن کارها برای ما معلوم نباشد.(کمال الدین ج2 /ب44 /ح 11 /ص 204)
البته چه بسا انسانی که همه كارهای خداوند را حکیمانه می‌داند و در برابر آن سرتسلیم فرود می آورد، به دنبال دانستن راز و رمز بعضی از رویدادهای عالمه تا به خاطر علم به فلسفه یک پدیده، آرامش و اطمینان قلبی بیشتری پیدا كند. بنابراین به بحث و بررسی پیرامون حکمت‌ها و آثار غیبت حضرت مهدی علیه‌السلام می‌پردازیم  و به روایات مربوط به آن اشاره می‌کنم.

تادیب مردم:
وقتی امت قدر پیامبر و امام را نشناسند و وظایفشان را انجام ندهند و نافرمانی کنند رواست که خداوند پیشوای آنها را از آنها جدا کند تا به خود بیایند و در روزگار غیبت ارزش و برکت وجود آن را بفهمند و در این صورت غیبت امام به مصلحت امته هرچند آنها ندانند و درک نکنند.
امام باقر علیه‌السلام فرموند:
وقتی خداوند همراهی و همنشینی ما را برای قومی خوش ندارد ما را از میان انها برگیرد.(علل الشرایع ج1 /ص244 /ب 179)

نظرات شما عزیزان:

بهار
ساعت11:55---25 تير 1391
اگه مي تونستم مجازاتت كنم از تو مي خواستم به اندازه اي كه تو را دوست دارم مرا دوست داشته باشي .

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ

ما در انتظار رؤیت خورشیدیم... با سلام به وبلاگ « پسران بد ... » خوش آمدین لطفا با نظرات و پیشنهادات خود ما را در ارائه هر چه بهتر شدن مطالب یاری فرمایید.
آخرین مطالب
نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 47
بازدید دیروز : 31
بازدید هفته : 160
بازدید ماه : 314
بازدید کل : 125223
تعداد مطالب : 112
تعداد نظرات : 41
تعداد آنلاین : 1